آمریكا؛ در یك دست صالح، در دست دیگر القاعده
نوشته شده توسط : sadis

پیش از سفر علی عبدالله صالح به عمان و از آنجا به آمریكا، واشنگتن تلاش كرده بود در چارچوب طرح القاعده سازی، وجود این گروه در خاك یمن را به ابزاری برای دخالت در آن كشور تبدیل كرده و زمینه دخالت را با تهدید همیشگی القاعده میسر كند. تاكید رسانه های غربی بر وجود القاعده در یمن و تصرف مناطق قابل توجهی از خاك این كشور در همین راستا انجام می شود. محافل غربی هرگز توضیح نداده اند كه القاعده چگونه و از كدام مسیر امكانات موردنیاز یك ارتش را به شبه جزیره منتقل كرده است.

پایگاه اینترنتی رادیو سوا آمریكا در گزارشی بلافاصله پس از سفر عبدالله صالح به آمریكا با تیتر' درگیری بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به القاعده' نوشت: منابع امنیتی یمن می گویند كه 5 نفر در درگیری بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به القاعده كشته شده اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز به انتشار همین خبر می پردازد و می افزاید كه یك سرباز یمنی نیز در میان كشته های اخیر است.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نیز در گزارش ها و تحلیل های متعددی به تشدید درگیری های ارتش با القاعده پس از خروج علی عبدالله صالح پرداخت و نوشت: یك روز پس از خروج علی عبدالله صالح از یمن به سوی آمریكا تانك ها و تجهیزات زرهی راه 'رادع' را در 170 كیلومتری پایتخت در پیش گرفته اند تا به رویارویی با اعضای القاعده بپردازند.

میدل ایست آنلاین می افزاید: عربستان سعودی و ایالات متحده آمریكا ترس از آن دارند كه خلا حضور علی عبدالله صالح در یمن باعث تقویت القاعده شود و كار مبارزه با تروریسم را دشوار كند!

همزمان با نتشار این گزارش ها در راستای توجیه دخالت های آمریكا در یمن، شبكه الجزیره نیز در گزارشی با عنوان 'هشدار بین المللی درباره نفوذ القاعده در یمن' به نقل از 'جمال بن عمر' فرستاده سازمان ملل به یمن می نویسد: سازمان القاعده مواضع خود را در یمن تحكیم كرده است. وی با اظهار نگرانی از اوضاع امنیتی یمن در سایه قدرت گرفتن القاعده و خروج عبدالله صالح تاكید می كند كه سازمان ملل آماده كمك به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده است كه قرار است روز بیست و یكم ماه میلادی پیش رو برگزار شود.

واشنگتن درحالی مدعی شده است به علی عبدالله صالح برای درمان ویزای سفر به آمریكا داده است كه مقامات بیمارستانی آمریكا می گویند نام صالح در لیست بیمارانی كه قرار است پذیرش شوند نیست و همچنین سازمان های حقوق بشری از پناه دادن به دیكتاتور یمن انتقاد كرده اند.

بر اساس اخبار منتشر شده اخیر، علی عبدالله صالح قرار بوده در بیمارستان نیویورك بستری شود، اما 'كتی رابینسون' یكی از مسئولان بیمارستان مذكور به خبرگزاری فرانسه گفته است: نام علی عبدالله صالح در لیست بیماران آماده پذیرش در این بیمارستان نیست. این موضوع به تشكیك ها درباره انگیزه های آمریكا از پناه دادن به دیكتاتور یمن دامن زده است.‏

‏در همین حال سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از اقدام آمریكا برای پناه دادن به دیكتاتور یمن انتقاد كرد. 'بلقیس جراح' مشاور حقوق بین الملل این سازمان در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه می گوید: تاسف آور است كه صالح به آمریكا وارد می شود در حالی كه صدها نفر از قربانیان را در یمن بدون توجه رها می كند و برای جنایاتی كه انجام داده است محاكمه نمی شود.

این اقدام آمریكا برای پناه دادن به صالح با وجود جنایت های آشكار وی علیه مردم این كشور در حالی است كه واشنگتن روزنامه نگاران صلح جوی یمنی را تنها به دلیل انتقاد از حملات آمریكا به خاك كشورشان تحت تعقیب قرار می دهد.

پایگاه خبری 'المصدر آنلاین' یمن خبر داد كه اتحادیه روزنامه نگاران یمنی قصد دارند روز سه شنبه(فردا) در مقابل سفارت آمریكا در صنعا تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار كنند.

علت این اعتراض، دخالت آمریكا در دستگیری و عدم آزادی یك خبرنگار یمنی به نام 'عبدالاله حیدر' است كه بیش از یك سال پیش به دست نیروهای امنیتی یمن دستگیر شد و باوجود قول عبدالله صالح مبنی بر آزادسازی وی با دخالت شخص باراك اوباما رییس جمهور آمریكا همچنان در زندان به سر می برد.

حیدر در 16 آگوست سال 2010 دستگیر شد و در یك دادگاه غیرقانونی و پنهانی با اتهام همكاری با القاعده راهی زندان شد. علی عبدالله صالح در آغاز سال 2011 دستور آزادی او را صادر كرد، اما باراك اوباما رییس جمهور آمریكا در تماسی تلفنی با صالح از او خواست حیدر را آزاد نكند، امری كه منجر به ادامه حبس وی شد.

المصدر آنلاین می افزاید: حیدر یك روزنامه نگار متخصص در مسائل گروه های اسلامی است كه در خبرگزاری رسمی یمن مشغول به كار بود. او نقش عمده ای در افشای حملات آمریكا به خاك یمن و كشتار غیرنظامیان به ویژه در حملات دسامبر 2009 به استان 'ابین' داشت.

پژوهش**9241**9123





:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: